Putera Klasik

Fikirkanlah…Renungkanlah

Bersama

Tuan dan Puan yang dihormati,

Terlebih dahulu saya memohon ampun dan maaf diatas segala kelancangan bicara saya. Disamping itu saya ingin memohon maaf juga jika segala yang telah saya kemukakan menimbulkan banyak kesulitan dan pertengkaran.

Saya tidak memiliki jawapan kepada segala persoalan. Saya serahkan kepada budi bicara Tuan dan Puan untuk mencari jalan yang terbaik bagi melaksanakan segala yang di kemukakan.

Segala kebijaksanaan dan kelebihan anugerah Allah yang ada pada Tuan dan Puan saya kira sudah cukup untuk menangani segala permasalahan. Pentingnya disini adalah ketulusan dan keikhlasan semua pihak dalam memainkan peranan masing-masing.

Setiap langkah yang perlu diambil akan membabitkan kos yang bukan kecil. Keuntungan dan imbuhan kewangan yang boleh diperolehi dari semua ini juga bukan sedikit jumlahnya. Sebaiknya kalau banyak belanjanya, sama-sama ditanggung. Kalau sedikit sahaja untungnya nanti , sama sedikitlah dirasa nikmatnya.

Pada hemat saya semua pihak perlu diberi peluang untuk berjasa dan bekerja untuk semua program yang dirancangkan. Lagi ramai lagi baik.

Siapa dari kalangan kita yang paling berjasa biarlah Allah S.W.T yang menentukan.

Bagaimana dapat kita bersenang hati jika anak bangsa kita terumbang-ambing dalam kesesatan. Apalah ertinya segala kelebihan dan anugerah Allah yang begitu banyak yang diberikan kepada kita jika tidak digunakan sebahagian darinya untuk menyelamatkan anak-anak bangsa kita.

Setiap kita adalah bersaudara. Kita sebangsa dan kita juga seagama tinggal menumpang dinegara yang sama. Asal mula kita semua pun adalah dari Adam dan Hawa. Sesungguhnya yang terbaik dari kalangan kita pada sisi Allah adalah yang paling bertaqwa.

Setiap perbuatan baik ataupun buruk, walau sebesar zarah sekalipun akan diberi pembalasan yang setimpal oleh Allah S.W.T

Besama kita menjayakan segala yang dicadangkan. Mudah-mudahan muafakat kita akan membawa berkat dan segala permasalahan akan dapat dirungkaikan.

Semoga negara kita yang tercinta ini, akan sentiasa mendapat lindungan dan perhatian Allah S.W.T Tuhan Seru Sekalian Alam. InsyaAllah.

Sekali lagi saya memohon ampun dan maaf diatas segala kesilapan.

Sekian. Terima Kasih. Wallahualam.

© AskMe

Posted with WordPress for BlackBerry.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: